About Me

My photo
hello its me Siti Nabiha! i have nothing to tell bout myself here. aku happy go lucky person, senang nak marah, tapi cepat baik nye kalo pandai pujok aku, ambik pic mesti senyum sampai nampak gigi, suka tido makan tapi tak pandai gemokks! now im too obses nak kasi badan neh gempal but takla gempal sangat. aku ada 1 badhabit. KENTUT SUKAHATI. I don't know much about things in this world. But I know one thing, for sure :). I AM MUSLIM and I am proud to be one. btw, hey! enjoy your stay here & i hope you'll have a great time reading tru my entries!(;

Saturday, June 4, 2011

laa tahzan, JANGAN BERSEDIH. :)

hey peeps.  rietok, ku mao story mory tok. cita sal SEDIHSEDIH tok. aku baruk baca cgek buku. *baruk beli oyy. haha. tajuk nya, tengok tajuk entry aku, ya la tajuk buku yahh. mehh. beha kongsi apa yang beha baca. jeng jeng jeng. haha

1)SEDIH SIFAT SEMULAJADI

dalam kita meniti kehidupan, ada kala nya kita bersedih. sedih adalah sifat manusia. sifat semulajadi manusia.
mustahil manusia tidak pernah bersedih. sedih, duka, suka, bahagia, derita, adalah merupakan sunnatullah dalam kehidupan kita.

ya cgek benda aku dapat dari buku ya. yes. nang bena sedih sifat semulajadi manusia.tapi aku suka baca cgek part tokk . jap. scroll down please. 



2)SEDIH KERANA MASALAH

Allah benar janji-Nya. Allah telah menentukan sesuatu. yang hilang tidak bermakna binasa. yang pergi tidak bermakna kita hilang segalanya. kalau kita ukur, banyak mna Allah ambil, dibanding dengan banyak mana yang Allah telah beri kepada kita.

tok paling aku suka baca. berik semangat ngan aku ayt tok. cewahh!
scroll down. jap. jap.


dan apabila musibah menimpa, Allah tarik balik sedikit, hanya sedikit, dari kurnia-Nya, mengapa harus bersedih? megapa harus berduka cita? bukan kah itu petanda bahawa Allah mungkin menggantinya dengan sesuatu yang lebih baik? 

hemm. yalah serba sedikit tentang buku ya. aku dapat connect kan isi buku ya dengan masalh ku nektok. maybe dah takdir aku ngan monster sikbersama kali. mungkin Allah dah sediakan yang lebih baik ngan aku. just kita siktauk bila? sini? kita akan bertemu orang ya. hehe. aku dah mula terima takdir-Nya.
yess. alhamdulillah.


so, aku mao tido lok. 

to be continue.....:P


terima kasih daun keladi. click LIKE if suka.

No comments:

Post a Comment